Follow Us @Koleksi Buku Khadijah

Buku Cerita Kanak-Kanak : Kisah Haiwan





Si Singa Yang Gagah

Si Singa yang zalim adalah raja di dalam hutan yang suka membuli. Suatu hari, haiwan-haiwan di dalam hutan terjumpa seekor kura-kura yang bijak./ Mereka menceritakan masalah mereka kepada Si Kura-kura. Mereka dinasihatkan supaya bersembunyi di pinggir hutan. Adakah nasihat Si Kura-kura berhasil?









Si Arnab Yang Pintar

Si Arnab adalah satu-satunya haiwan yang tidak takut kepada beruang yang jahat. Suatu hari, Ai Arnab memberikan benih bunga putih untuk perbuatan baik dan benih hitam untuk perbutan jahat kepada Beruang. Beruang banyak menanam benih hitam.


Dapatkah beruang mengubah sikapnya?




Si Gagak Yang Bijak

Sekawan gagak selalu makan dan membawa pulang jagung sebagai bekal. Si petani melatakkan gagak-gagak itu. Ketua gagak mengarahkan salah seekor gagak bagi mengenal pasti makhluk itu.


Bagaimana Si Gagak mengalih perhatian orang-orang itu?




Si Tikus Yang Bersih

Si Tikus sangat pemalas. Dia malas untuk keluar mencari makanan dan hanya mengharapkan belas ikhsan kawan-kawannya. Suatu hari, tikus hampir lemas di sungai.


Bagaimanakah nasibnya selepas itu?




Si Biri-Biri Yang Cantik

Dalam sekawan biri-biri, ada seekor biri-biri cantik yang sangat disayangi oleh tuannya. Si Biri-Biri yang cantik cemburu apabila melihat penggembala melayan biri-biri yang lain. Dia mencari jalan supaya pengembala memberi lebih perhatian kepadanya.


Adakah Si Biri-Biri cantik akan berjaya?



Si Tupai Yang Rajin

Pada musim sejuk, semua haian digalakkan supaya menyimpan bekalan makanan. Namun, Si Tupai yang kuat makan menghabiskan semua bekalan makanan yang disimpannya. Pada suatu hari, dia jatuh sakit akibat kehabisan makanan. 


Apakah nasib yang akan menimpa Si Tupai?



Si Ular Yang Lapar

Si Ular tinggal di dalam hutan. Ketika sedang berehat, dia terdengar perbualan antara serigala dan singa yang mahu mneggali lubang bagi memerangkap haiwan-haiwan di dalam hutan untuk dijadikan mangsa. Si Ular yang tamak terus menggali lubang bagi memerangkap mangsa.

Adakah Si Ular berjaya memerangkap mangsanya?




Si Lembu Yang Penakut

Si Lembu tinggal di padang rumput yang menghijau. Berdekatan dengan tempat tinggalnya, ada singa dan serigala. Sudah beberapa kali, serigala dan singa berusaha mahu memakan lembu itu, namun tidak berjaya. Suatu hari, mereka terjumpa Si Buaya yang licik.

Apa yang akan berlaku kepada Si Lembu?











Kenapa anda perlu ada buku ini !
✔Buku yang santai untuk bacaan anak-anak.
✔Sebagai bed time story.
✔Gambar yang menarik pasti anak-anak suka.
✔Boleh baca kepada anak-anak sambil bercerita, ajar nilai2 positif dan memberi info kepada anak secara tidak langsung.
Hanya RM 5.00 sebuah.
Berminat ? ðŸ“² https://www.wasap.my/60133768605 (Ummu Nur Khadijah)

0 comments:

Post a Comment

 
2012 KEDAI BUKU KHADIJAH | Blogger Templates for HostGator Coupon Code Sponsors: WooThemes Coupon Code, Rockable Press Discount Code