Follow Us @Koleksi Buku Khadijah

Buku Cerita Kanak-Kanak : Siri Haiwan Teladan

Persahabatan antara kucing dengan pipit berakhir apabila kucing memakan sahabat baiknya, iaitu pipit. Kisah kucing dengan pipit ini dan banyak kisah haiwan lain yang menyeronokkan terkandung dalam buku ini. 
1. Kucing dengan Pipit
2. Rubah dengan Murai
3. Helang dan Lark
4. Layang-layang dengan Pipit




Bagaimana sekumpulan semut yang gigih bekerja mengumpul makanan untuk persiapan musim sejuk dan mereka berhadapan dengan si lalat yang sombong. Kisah semut ini dan banyak kisah haiwan lain yang menyeronokkan terkandung dalam buku ini.





Bagaimana kura-kura yang bijak menggunakan helah bagi menyelamatkan dirinya daripada dicampak oleh tukang kebun. Kisah kura-kura ini dan banyak kisah haiwan lain yang menyeronokkan terkandung dalam buku ini.


Sifat tamak sepasang suami isteri yang juga petani merugikan diri mereka sendiri apabila angsa kesayangan mereka yang bertelur emas mati dibunuh dan tidak dapat menjadikan mereka kaya raya. Kisah angsa ini dan banyak kisah haiwan lain yang menyeronokkan terkandung dalam buku ini. 
1. Angsa Bertelur Emas
2. Unta yang mahu Menari
3. Serigala, Kuda dan Kambing
4. Singa Tua yang Diperdaya


 Bagaimana seekor singa membalas budi seorang pemuda yang pernah menyelamatkannya daripada kesakitan. Kisah singa ini dan banyak kisah haiwan lain yang menyeronokkan terkandung dalam buku ini. 
1. Singa yang Membalas Budi
2. Rusa dengan Siput
3. Tupai dengan Singa
4. Keldai Memakai Kulit Singa


Sikap gagak yang sombong dan mahu menjadi cantik menyebabkan dia malu dengan tindakannya. Malah, merak sanggup membantunya untuk kelihatan cantik dan bergaya di hadapan haiwan-haiwan lain. Kisah gagak ini dan banyak kisah haiwan lain yang menyeronokkan terkandung dalam buku ini.












Siri Haiwan Teladan ini menghimpunkan pelbagai kisah menarik untuk bacaan santai, tetapi berinformasi sesuai untuk kanak-kanak. Siri ini didatangkan dengan enam tajuk yang berlainan dan perlu dimiliki sebagai koleksi untuk bacaan harian kanak-kanak. Banyak pengajaran dan teladan yang dapat diambil daripada kisah haiwan-haiwan ini.
Harga : RM 9.00
Berminat ? ðŸ“² https://www.wasap.my/60133768605 (Ummu Nur Khadijah)

0 comments:

Post a Comment

 
2012 KEDAI BUKU KHADIJAH | Blogger Templates for HostGator Coupon Code Sponsors: WooThemes Coupon Code, Rockable Press Discount Code